خلاصه ماشینی:
"این ادبیات به سوی روانشناسی تمایل (به تصویر صفحه مراجعه شود) (به تصویر صفحه مراجعه شود) جیانی روداری پیدا کرد؛گرچه پیامهایی که توسط نویسندگان اینگونه از ادبیات مانند میشل انده16،ریچارد آدامز17یا فیلیپ پالمن18در آخرین دهه قرن بیستم ارائه شد-با وجود تغییرات در نگارش و داستان پردازی-یکسان بود و عصاره این پیامها حاکی از آن بود که فقط کودکان میتوانند ارزشهای معنوی را حفظ کنند و دنیا را تغییر دهند.
دانشآموزی نوشته است: (به تصویر صفحه مراجعه شود) (به تصویر صفحه مراجعه شود) یوری الشا «کستنر دو توانایی قابل توجه خود را با یکدیگر ادغام کرده است:یکی توانایی نوشتن کتابهای جالب و جذاب برای کودکان و دیگری اخلاقگرا بودن بدون درس اخلاق دادن این کتاب یک مدینه فاضله است(و ازاینرو،داستانی است که از دنیای واقعی منتج میشود)،اما او ادعا نمیکند که قصد دارد حقایق را جار بزند.
درباره کورژاک میخواستم بدانم که در این دوره هم شناخته شده است؟آیا کتابهای او هنوز هم منتشر میشوند؟آیا شاه مت اول هنوز برای کودکان و منتقدان جذابیت دارد؟به این نتیجه رسیدم که زندگی و مرگ کورژاک،در اولین مرحله بر خوانندگان تأثیر داشته است.
او کستنر دو توانایی قابل وجه خود را با یکدیگر ادغام کرده است:یکی توانایی نوشتن کتابهای جالب و جذاب برای کودکان و دیگری اخلاقگرا بودن بدون درس اخلاق دادن این کتاب یک مدینه فاضله است (و ازاینرو،داستانی است که از دنیای واقعی منتج میشود)،اما او ادعا نمیکند که قصد دارد حقایق را جار بزند (به تصویر صفحه مراجعه شود) در خلال شناختی که از دنیای بزرگترها پیدا میکند،ماجراهای متعددی را از سر میگذارند:به جنگ میرود،پارلمانی از بچهها تشکیل میدهد،به سفر میرود و غیره."