خلاصه ماشینی:
برگزیدن منظر راوی دانای کل برای روایت اینداستان هم در همین جهت صورت گرفته است و مجموعشدن عناصر داستانی حول محور مضمون اثر در نوع خودمیتواند امری مثبت قلمداد شود.
مثلا در ابتدای داستان نوع داد و فریاد تبلیغی که مرد برای ترغیب مردمبه حرید راه انداخته است،اولا با نوع جنس عرضه شدهکه بعدا مشخص میشود چیست،همخوانی ندارد و درثانی باعث میشود که برخلاف فضای داستان خوانندهدر چند بند اول دچار نوسانات احساسی شود،چرا که دربنددوم،با دانستن اینکه مرد«جلو یک ساختمانرمبیده و سوخته»بساطش را پهن کرده است.
باادامۀ داستان و آشکار شدن این که فضای ساخته شدهدر شهر کابل است باز سنیگینی غالب میشود،با اینتوضیح که سنیگینی اخیر با انگشت نشانۀ راوی دانایکل که درست احساسات و عواطف خواننده را نشانهگرفته است ایجاد شده و او را درجا میخکوب کرده است.
تا جایی که در پی اثبات مفهومخشونت و فقر ناشی از جنگ علاوه برتوسل به آنچه کهگفتیم سعی کرده است با اقتدار نگذارد شخصیتها ازسرنوشتی که به آنها تحمیل شده است،تخطی کنند ونقشی در سرنوشت خود داشته باشند.