Skip to main content
فهرست مقالات

مقایسه مهارت های اجتماعی مثبت و منفی دختران پیش دانشگاهی مدارس دولتی، تیزهوشان و غیر انتفاعی مقاله

نویسنده:

چکیده:

هدف این مطالعه مقایسه مهارت های اجتماعی دختران پیش دانشگاهی در مدارس فرزانگان (تیزهوشان)، عادی و غیر انتفاعی بود. نمونه های مطالعه شامل 90 دانش آموز تیزهوش، 110 دانش آموز مدارس عادی و 110 دانش آموز مدارس غیر انتفاعی می شد که به طور تصادفی در دو مرحله انتخاب شدند و به پرسش نامه مهارت های اجتماعی ایندر بیتزن پاسخ دادند و داده های به دست آمده با استفاده از تحلیل واریانس یک راهه (Anova) و آزمون t مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت که نتایج زیر به دست آمد: 1- بین مهارت های اجتماعی مثبت دانش آموزان تیزهوش و دانش آموزان مدارس غیر انتفاعی تفاوت معنی دار مشاهده می شود، اما بین مهارت های اجتماعی مثبت دانش آموزان تیزهوش و دانش آموزان مدارس عادی (دولتی) تفاوت مشاهده شده معنی دار نیست. 2- بین مهارت های اجتماعی منفی دانش آموزان در سه موقعیت آموزشی تفاوت های مشاهده شده معنی دار نیست.

کلیدواژه ها:

تیزهوشان ، مدارس دولتی ، مدارس غیر انتفاعی ، مهارت های اجتماعی ، مدارس پیش دانشگاهی


برای مشاهده محتوای مقاله لازم است ورود پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.

تحتاج دخول لعرض محتوى المقالة. إذا لم تكن عضوًا ، فتابع من الجزء الاشتراک.
إن كنت لا تقدر علی شراء الاشتراك عبرPayPal أو بطاقة VISA، الرجاء ارسال رقم هاتفك المحمول إلی مدير الموقع عبر credit@noormags.ir.

You need Sign in to view the content of the article. If you are not a member, proceed from part Membership.
If you fail to purchase subscription via PayPal or VISA Card, please send your mobile number to the Website Administrator via credit@noormags.ir.