خلاصه ماشینی:
"دکتر فرزین،استاد دانشگاه نیز در مورد تبلیغات معتقد است که گردشگری صرفا براساس اطلاعات و تبلیغات بوده و گردشگران بازدیدکننده از یک کشور،تاثیر زیادی بر اطلاعات موجود میگذارند، لذا باید در کنار ادامهی سیاست تنش زدایی،سیاست منسجمی نیز در تبلیغات جهانگردی داشته باشیم که هم اکنون نداریم.
چه کار باید کرد؟ حالا دیگر صنعت توریسم ایران،به ویژه با وقایع 11 سپتامبر و حمله به عراق،با تهدیدی جدی مواجه شده و این تهدیدات سبب شده است تعداد زیادی از شرکتهای فعال در امر توریسم،در سالهای گذشته ورشکست شوند و بقیه نیز سوددهی لازم را نداشته باشند.
مدیر گروه جهانگردی دانشگاه علامه طباطبایی در این مورد معتقد است که ورود به گردشگری را باید با همکاری شرکتهای چند ملیتی آغاز کنیم.
به عقیدهی دکتر فرزین:«ما اگر قصدورود به صنعت گردشگری جهانی را داریم باید این کار را باهمکاری شرکتهای چند ملیتی فعال در توریسم آغاز کنیم»."