خلاصه ماشینی:
"صحنه:نگاهی به نمایش«یوسف و زلیخا» حرکت به سمت نوع چهارم نوشته و کارگردانی«داود فتحعلی بیگی» علی اصغر دشتی (به تصویر صفحه مراجعه شود) داود فتحعلی بیگی را معمولا به عنوان کسی میشناسیم که عمدهی فعالیتهای خود را روی تجربهی گونههای مختلف نمایش ایرانی و بهطور خاص«تخت حوضی»متمرکز کرده است.
نکتهی دیگری که در خصوص اجرای نمایش یوسف و زلیخا باید متذکر شد، این است که بههرحال اثر با اتکا بر قانون مندیهای یا چهار گونهی نمایش ایرانی(نقالی،تعزیه،تخت حوضی و پرده خوانی)به روی صحنه رفته است،ولی در کنار لحظاتی که با تبعیت از اینگونهها اجرا میشود، لحظاتی هم وجود دارد که نه تعزیه است،نه تخت حوضی و نه نقالی، لحظاتی که در پیشبرد قصه بسیار مؤثرند،اما در هیچکدام از این اشکال اجرایی قرار نمیگیرند،چند آدم در صحنه حرف میزنند(به عنوان مثال گفتوگوی برادران یوسف)اما قاعدهمندی وجود ندارد."