خلاصه ماشینی:
"اگرچه بیشتر معلمان نیز تا افراد پشتیبان در کنارشان نباشند، هیچگاه راهبرد ناآشنا را مورد تجربه قرار نمیدهند،اما به جای جور کردن شیوههای تدریس خود با شاگردان،به منظور به حداقل رساندن ناآسودگی،وظیفه داریم شاگردان را در معرض الگوهای تدریسی که برای مدتی برایشان ناآسودگی ایجاد میکند،قرار دهیم.
عقیدهء هانت نیز چنین است که انگیزش درونی باعث ایجاد رفتار اکتشافی و حس کنجکاوی میشوند و از ناهمخوانی بین تجارب قبلی و اطلاعات جدید نشأت میگیرد افراد اطلاعات را از محیط دریافت و آن را با حافظهء خود مقایسه میکنند.
در امر آموزش و یادگیری دانشآموزان از این ناهمخوانی که منبعی برای انگیزش درونی است با عنوان چالش یاد میشود که در آن دانشآموز با تکالیفی با دشواری متوسط روبهرو میشود تا با انجام آن تکلیف احساس خودکارآمدی کند."