خلاصه ماشینی:
"پیش از این، کسانی متهم به این عنوان میشدند که به طور نامعقولی از یهودیان و یهودیت متنفر بودند؛ حال آنکه امروزه این کلمه در تعریف جدید، هرچه را که با سیاستها و علایق اسراییل مخالف باشد دربرمیگیرد.
این کلمه اولین بار در سال 1974 با انتشار کتاب یهودستیزی جدید اینگونه تعریف شد.
نویسندگان این کتاب معتقد بودند که ماهیت یهودستیزی جدید الزاما کینهورزی و دشمنی با یهودیان یا یهودیت نیست؛ بلکه رویکرد انتقادی به اسراییل و سیاستهای آن را نیز دربرمیگیرد.
در واقع آلفرد روزنبرگ، تئوریسین نازی، برای اثبات طرح خود درباره آلمانی نبودن یهودیان بارها از نویسندگان صهیونیست نقل قول کرده است.
خاخام یاکوب آگوس در مطالعه خود، معنای تاریخ یهودی، ارزیابی خود را اینگونه بیان میکند: «تقریر افراطی صهیونیسم سیاسی در چنین گزارههای با یهودستیزی همسویی نشان میدهد: آزادی یهودیان در اروپا یک اشتباه است؛ فعالیت یهودیان در سرزمینهای اروپایی دارای تأثیر شکننده است؛ تمام یهودیان جهان به رغم تعهدات سیاسی گوناگونی که دارند، یک ملت واحدند؛ تمام یهودیان، به خلاف مردمان دیگر اروپا، یکپارچه و جدایی ناپذیرند و یهودستیزی اظهار طبیعی حس ملیتپرستی ملتهای اروپایی است و بنابراین غیرقابل اجتناب است."