خلاصه ماشینی:
"این کار برای ما به عنوان معلمان تربیت بدنی مفید است،چرا که اغلب وقت ما در طول روز،به مشاهدهی عملکردهای دانشآموزان میگذرد که برای نشان دادن شایستگی خود در مهارتهای یاد گرفته،انجام (به تصویر صفحه مراجعه شود) نمودار 1.
هنگام جمعآوری اطلاعات،باید از خودتان چند سؤال در رابطه با تدوین معیارهای ارزیابی بپرسید: -از دانشآموزانم،انجام چه مهارتهایی را انتظار دارم؟(مثلا پرتاب کردن) -چه پارامترها یا انواع ویژهای از عملکرد را از دانشآموزانم انتظار دارم؟(زمان یا مسافت در پرتاب) -چه سطحی از اجرا را از دانشآموزان خود انتظار دارم؟ غیر قابل قبول(مثلا قادر نبودن به پرتاب توپ در فاصلهی 10 پادورتر از خود) قابل قبول(پرتاب صحیح توپ به سمت یار مقابل در فاصلهی 10 پا دورتر از خود) عالی(پرتاب به سمت یار خود در حال دویدن با حد اکثر سرعت در فاصلهی 20 متری) «انجمن ملی ورزش و تربیت بدنی» (N ASPE) 8معیارهایی را برای ارزیابی صحیح و معتبر سطوح متفاوت تحصیلی تدوین کرده است که حوزههای شناختی(دانش)،عاطفی (ارزشها)و فیزیکی(عملکردها و فعالیتهای جسمانی)را شامل میشوند.
سؤالی که در اینجا مطرح میشود،این است که:آیا میتوان از اطلاعات جمعآوریشده برای ارزیابی و بهبود تعلیم و تربیت دانشآموز استفاده کرد؟ و نهایتا،چه کسی از آنها استفاده خواهد کرد؟ باید توجه داشت که فقط جمعآوری و یا ثبت اطلاعات به منظور رکوردگیری کافی نیست.
(به تصویر صفحه مراجعه شود) کارتهای ارزیابی کارپوشه،ابزار ارزشمند ارزیابی شیوهی مناسب برای ارزیابی در تربیت بدنی،طراحی کارت کارپوشه است که عملکرد دانشآموزان را در هر سطح تحصیلی مشخص میکند.
Authentic assessment: using a portfolio card in physical education."