چکیده:
چرا مدیران و کارکنان سازمان ها به ویژه سازمان های پلیس در مقابل تغییر و تحول واکنش مثبت نشان نمی دهند یا دیر واکنش نشان می دهند؟ این تحقیق به روش مروری از نوع تشریحی انجام گرفته است. با استفاده از منابع مختلف از جمله کتاب ها، مقاله ها و به ویژه اینترنت و با کلید واژه های تغییر در سازمان و تغییر در سازمان پلیس به بررسی دیدگاه های مختلف پیرامون تغییر، عوامل موثر در ایجاد تغییر، ضرورت آن در سازمان ها، مقاومت در برابر تغییر، شیوه های مقابله با مقاومت در برابر تغییر در سازمان ها به ویژه در سازمان های پلیس و مشکلات پلیس در اثر تغییر پرداخته شده است. در آخر راهکارهایی برای مقابله با مقاومت در برابر تغییر در سازمان های پلیس ارایه گردیده است.
خلاصه ماشینی:
"Katzenback Smith(1993) تغییر(کوکران،برومبلی و اسواندو،2002:705)؛1 3-استفاده از اصول تشویقی،توانمندسازی و ترغیبی کارکنان پلیس برای آماده کردن آنان برای تغییر(کوکران،بروملی و اسواندو،2002)؛ 4-آماده کردن کارکنان و مأموران پلیس برای پذیرش تغییر از طریق آموزش آنها قبل از اجرای تغییرات(همان)؛ 5-شناسایی و برطرف کردن عوامل بدبینی کارکنان نسبت به هرتغییر در سازمان (همان)؛2 6-مأموران بدبین نسبت به جامعه و اجرای پلیس جامعه محور به حوزههایی از فعالیت پلیس مأمور شوند که ربطی به فعالیتهای پلیس جامعه محور نداشته باشد(همان)؛ 7-ارائه شیوههایی که کارکنان مقاومت خود را برابر تغییر به طور مثبت ابراز دارند؛ مثلا با صراحت و در ضمن انجام شیوه جدید،نظر خود را بیان دارند(رابینز و دیسنزو،8731؛942)؛ 8-تأکید نکردن بر دستورهای بدون چون و چرا و توضیح به ویژه در میان افراد و مأموران پلیس تحصیل کرده(میلر و هس،2831:781)؛ 9-استفاده از اصول مدیریت کیفیت جامع (TQM) برای بهبود کارایی و اثربخشی سازمان(کوکران،بروملی و اسواندو،2002)؛ 01-توزیع و تخصیص اعتبار اجرایی و عملیاتی مناسب و قابل قبول و امیدوارکننده از نظر مدیران و کارکنان متناسب با اهداف و مقاصد تغییر در سطح اداره،بخش، معاونت و...
Cochran,Bromlet and Swando,2002:507 41-نشان دادن تعهد واقعی و صادقانه از طرف مدیران و مجریان سطوح مختلف در مقابل تغییر در حال انجام(کوکران،بروملی و اسواندو،2002)؛ 51-همسو کردن برنامههای آموزشی پلیس با جایگاه و نیازهای پلیس هوشمند و انعطافپذیر تا جوابگوی نیازهای قرن 12 باشد(نجاتی گیلانی،3731)؛ 61-کارکنان به گونهای تشویق شوند که بدون ترس از پیامدهای نوآوری شکست را تجربه کنند و اشتباهات خود را به عنوان فرصتهای یادیگری سازمانی به شمار آورند(زارعی متین،3731:16-26)؛ 71-استفاده و ترویج روشهای خلاقانه و ابتکاری در محیط کاری سازمان و در تصمیمگیریها و اجرا(رابینز و دیسنزو،9731)."