خلاصه ماشینی:
"[هنر جدید] هنر مفهومی و تدابیر تبلیغات [الکساندر آلبرو/بخش پایانی] ترجمه:منظر محمدی موقعیتها،متغیرها و مدتها در 1966،داگلاس هوبلر،هنرمند و معلم هنر،با سیگلاب آشنا شد و قرار شد سی اثر جدید از آثار متأخر خود را برای نمایشگاه هنر معاصر سیگلاب در سپتامبر همان سال ارائه کند.
یک سال بعد این موضوع را به عنوان یک تحول منطقی در کار خود چنین توضیح داد:«آن مجسمهها چنان از لحاظ ابعاد کوچک بودند که فقط میتوانستند در محیطی به اندازه یک اتاق عملکرد داشته باشند.
در همین سال هایزر شروع به اجرای احجام عظیمی کرد که بعدها لندآرت نامیده شد؛دماریا اثری به نام طراحی به طول یک مایل ( Mile long drawing )به وجود آورد که شامل دو خط گچی موازی به فاصله 6/3 متر و طول یک مایل،در صحرای ماهاوی ( Mahave )کالیفرنیا بود؛هنرمند بریتانیایی ریچارد لانگ راهپیمایی در مناطق دور افتاده وسیع را اثر هنری خود معرفی میکرد؛و دنیس اپنهایم مسیرهای بسیار طویلی را در مزارع پوشیده از برف پارو میکرد و از شیارهای ایجاد شده عکسبرداری مینمود.
علاوه بر این، به گفته هوبلر:هنر در خود سفر بود-سفری که میتوانست به معنی واقعی کلمه انجام شود یا با نشستن در خودرو و دنبال کردن نقشه یا به صورت ادراکی در فضای نمایشگاه-در این صورت، بازنمایی،به نقطهای از ادراک یک نقشه دقیق و مرجع عقب رانده میشود که با ابژه خود یکی میگردد.
این تحول در نگرش،از توجه به ابژه یا حتا به متن جایگذاری،به کارکرد وسیعتر اثر هنری به مثابه ابزار تبلیغات،شاید به بهترین نحو در آثار دن گراهام برای صفحات مجله،بیان شده باشد."