خلاصه ماشینی:
هانس و همکارانش دریافتند که مشاوران یک روش متحد الشکل را برای مدیریت دانش تعقیب نمیکنند بلکه آنها از دو استراتژی متفاوت در این زمینه استفاده میکنند که عبارتند از:استراتژی کدگذاری (CODIFICATION STRATEGY) و استراتژی شخصیسازی PERSONALIZATION ) ( STRATEGY .
رالف پوول مدیر عامل مرکز دانش تجارب ارنست اندیانگ این روش را اینگونه تشریح میکند:«بعد از آنکه ما اطلاعات مهم مرتبط با مشتریان را به دست آوردیم اجزای کلیدی موضوع موردنظر از قبیل راهنماهای مصاحبه،برنامههای کاری،دادههای استاندارد و تجزیه و تحلیلهای بخش بازار را از مستندات استخراج و پس از توسعه آنها را در حافظه الکترونیکی به منظور استفاده افراد دیگر ذخیره میکنیم».
از سوی دیگر با انجام این کار،مشتریان طرف قرارداد شرکت اکسیس هلث از قبیل شرکتهای بیمه و گروههای ارائهدهنده خدمات افزایش شبکههای کامپیوتری امکان طبقهبندی،ذخیرهسازی و استفاده برابر افراد از انواع مهم دانش را ارزانتر از گذشته امکانپذیر ساخته است.
چرخه سود:شرکتهایی که از استراتژی کدگذاری پیروی کرده و متکی به مدل اقتصادی (به تصویر صفحه مراجعه شود) (به تصویر صفحه مراجعه شود) «استفاده مجدد»هستند زمانی در یک دانش سرمایهگذاری میکنند که مطمئن باشند میتوان آن دانش را در زمانهای مختلف؛با هزینه نسبتا پایین و بدون آنکه نیاز به اصلاحات اساسی داشته باشد،مورد استفاده مجدد قرار داد.
از اینرو در استراتژی کدگذاری به دلیل آنکه «دانش»در پایگاه الکترونیکی دانش ذخیره میشود افراد بیشتری میتوانند بهطور همزمان به اطلاعات ذخیره شده دسترسی پیدا کنند که خود باعث صرفهجویی در کار،زمان و کاهش هزینههای ارتباطی میگردد.
یک استراتژی مدیریت دانش مبتنی بر استفاده مجدد(کدگذاری)مناسب شرکتهایی است که محصولات استاندارد شدهای را ارائه میدهند.