خلاصه ماشینی:
"بالاخره،به منظور آموزش کودکان،بانکها اقدام به نشر مجلاتی ویژه جهت آموزش علوم بانکی به کودکان نمودهاند و با گنجاندن مطالب جالب و خواندنی و جداول متنوع مربوط به علوم بانکی و اعطای جوایز به برندگان این جداول،موجب جلب نظر کودکان به مسایل بانکی و نهایتا جذب سپردههای آنان در بانکهای خود شدهاند.
برای تشویق کودکان در هنگام افتتاح حساب،آنها کیفی (به تصویر صفحه مراجعه شود) جلب کودکان و ایجاد بانکداری برای آنها از طریق ترغیب و تشویق آنان به سپردهگذاری و آموزش آنها در این زمینه،یکی از بهترین راهها برای جذب بیشتر سپردهها،بهخصوص در بلندمدت است.
4-اعطای وام اتومبیل: برخی از بانکهای خارجی،اقدام جالبی انجام دادهاند:بر این اساس،در صورتی که والدین برای کودکان خود حساب پسانداز افتتاح کنند و هر ماه موجودی حساب آنان را تکمیل نمایند،هنگامی که کودک به سن 16 سالگی رسید،در سالروز تولدش از بانک مربوطه،به عنوان هدیه تولد، وام اتومبیل دریافت میدارند.
5-پرداخت پول توجیبی: شماری از بانکها نیز حسابهای ویژهای را برای کودکان زیر دو سال در نظر گرفتهاند،بدینترتیب که اگر والدین در دوران نوزادی کودکانشان اقدام به افتتاح حساب نمایند و هر ماه نیز موجودی حساب را تکمیل کنند،هنگامی که کودک به سن مشخص و موجودی حساب پسانداز و هم به حد معینی برسد،میتوانند از آن بانک ماهانه مبلغی تحتعنوان پول توجیبی دریافت کنند.
3-این روش همچنین یکی از بهترین روشهای تبلیغات با هزینه بسیار اندک میباشد،زیرا کودکان در مدرسه به دوستان خود میگویند حکه حساب ویژه برای خود دارند و کودکان دیگر نیز برای رقابت با دوستان خود،در آن بانک حساب افتتاح نموده و خانوادههای آنان نیز به سمت بانک کشیده میشوند و همینطور این روند ادامه خواهد یافت."