خلاصه ماشینی:
"مسلما ندانستن طراحی و ارزشهای آنست که موجب میشود در میان تصویرهای تصویر گرانمان نیز مثلا در رابطه با موضوع فوق به جای اسب بالدار شاهد کره الاغی با نگاهی ابلهانه باشیم که روح یک مرغ با بالهایش در آن حلول کرده است.
حتی زمانی که به فراخور موضوعی،هنرمند اغراق و تأکید بر عناصر بصری را برای بیان مفهوم به کار میگیرد-که روشی پسندیده و مطلوب در میان تصویرگران نیز هست،باز دانش طراحی به کمک تصویرگر خواهد آمد؛زیرا هرچند در تصویر فضا و شخصیتها راه اغراق یا دفرماسیون را در پیش گیرد اما تناسب صحیح در اجزای اغراق شدهی یک شخصیت و تناسب آن با فضا و بقیه شخصیتها از آنجا ناشی میشود که هنرمند بارها در تمرینهای خطخطی خود این تناسبات را تمرین کرده باشد و تأکید بر قسمتی از یک تصویر و یا همه آن با بقیة تصاویر وابسته نیز هماهنگ باشد."