خلاصه ماشینی:
"پرسشهای اساسی پژوهش: 1-میزان رضایت دانشجویان از قسمت امانت کتابخانه چقدر است؟ 2-میزان رضایت دانشجویان از اینترنت کتابخانه چقدر است؟ 3-میزان رضایت دانشجویان از مخزن کتابخانه چقدر است؟ 4-میزان رضایت دانشجویان از بخش مجلات کتابخانه چقدر است؟ 5-میزان رضایت دانشجویان از بخش مرجع کتابخانه چقدر است؟ 6-میزان رضایت دانشجویان از سیستم جستجوی منابع داخلی کتابخانه چقدر است؟ 7-میزان رضایت دانشجویان از از محیط فیزیکی کتابخانه چقدر است؟ 8-میزان رضایت داشنجویان از کتابداران چقدر است؟ 9-میزان رضایت دانشجویان از خدمات کتابخانه به تفکیک ویژگیهای دموگرافیک آنها چقدر است؟ روش و جامعه پژوهش برای انجام این تحقیق از روش مطالعه پیمایشی نوع توصیفی استفاده شده است.
در پژوهشی که در کتابخانه مرکزی دانشگاه علوم پزشکی ایران توسط رئیسی و ابراهیمی در رابطه با منابع موجود و خدمات ارائه شده انجام شد،یافتهها نشان داد میزان رضایت پاسخگویان از خدمات بخش امانت کم و درصد افرادی که از خدمات این بخش رضایت کامل داشتند بین 7/2 الی 11/4 درصد در نوسان بوده است(رئیسی،ابراهیمی ،1383).
در پژوهشی که توسط فیضی با عنوان "تعیین میزان رضایت استفادهکنندگان از خدمات مرجع کتابخانههای مرکزی دانشگاههای تربیت مدرس،صنعتی شریف و امیرکبیر"انجام گرفت مشخص شد 56/1 درصد از جامعه استفادهکنندگان از خدمات مرجع کتابخانهها راضی یا بسیار راضی بوده و راضیترین استفادهکنندگان مربوط به کتابخانه مرکزی دانشگاه امیرکبیر بودهاند که مهمترین عواملی که سبب افزایش رضایتمندی استفاده کنندگان شده است ارائه خدمات امانت بین کتابخانهای و آموزش استفاده از کتابخانه بوده است(فیضی،1376)."