خلاصه ماشینی:
برای یک طراح صحنه خوب بودن،بهطور طبیعی طراحی از مناظر گوناگون به خصوص نماهای معماری را باید در اولویت قرار داد زیرا اینگوه طراحی وی را بیش از پیش به دنیای صحنهآرایی هدایت میکند.
اما این نکته را باید یادآوری کرد که دست قوی داشتن تنها عامل اساسی این هنر نیست،چرا که طراحان خوشفکر نیز وجود دارند که از قدرت طراحی چندانی برخوردار نیستند،اما ماکتسازها بسیار خوبی بوده و میتوانند افکار خود را از این طریق به بهترین شکل انتقال دهند.
کتاب در 9 فصل ارائه شده است: ویژگیهای صحنه:در مراحل طراحی صحنهی نمایش،ماکت نقش عمدهای دارد به همین علت نباید به چشم اسباببازی به آن نگاه شود.
چنین ماکتی،نمیتواند به طرح کمک زیادی کند،زیرا طراح قبل از ساخت ماکت باید پلان تمام دیوارهها و وسایل صحنهاش را بر کف صحنه ترسیم کرده باشد.
طراحی بر مبنای ماکت:در این فصل نویسنده اشاره میکند که قبل از آموختن شیوهی کار با ماکت،باید چگونگی ساخت و استفاده از دکور واقعی را دانست.