خلاصه ماشینی:
"عوامل مؤثر بر کارآیی روابط عمومیها بررسی تطبیقی دیدگاههای مدیران اجرایی و مدیران روابط عمومی اصحاب حبیبزاده ملکی مقدمه: امروز با گذشت زمان و پیچیدهتر شدن نظام اجتماعی،بیش از پیش،اهمیت، نقش و ضرورت روابط عمومی،به عنوان یک فن و هنر ارتباطی و تسهیلکنندهء چرخهء ارتباطات درون و برون سازمانی در دستگاههای اجرایی دولتی و غیر دولتی، مورد توجه قرار گرفته است و کمتر سازمان و دستگاهی را میتوان یافت که در عصر حاضر(عصر ارتباطات و انقلاب اطلاعات)خود را بینیاز از واحد روابط عمومی-به عنوان مرکز گردش و انباشت اطلاعات و برقراری ارتباطات-بداند.
مدیران اجرایی و مدیران روابط عمومی،ضمن مخالفت با این گویه که«روابط عمومی باید از ارتباط مستقیم دست اندرکاران رسانهها با مسؤولان سازمان جلوگیری کند»،عقیده دارند روابط عمومی به عنوان بخشی از سازمان، نباید نقشش تنها در اطلاعرسانی خلاصه شود و روابط عمومی در برابر مخاطبان درون و برون سازمانی مسؤول است.
به اعتقاد مدیران اجرایی و روابط عمومی،ارسال انتقاد رسانهها از سازمان به مسؤولان،ارسال جوابیه به رسانهها براساس موازین قانونی و اخلاقی، انعکاس نتایج افکارسنجی،خلاقیت و نوآوری،تسهیلکننده ارتباطات درون و برون سازمانی،ایجاد حسن تفاهم و اعتماد متقابل با رسانهها،تشکیل بانک اطلاعاتی،گفتوگوی سازمان و ایجاد ارتباط دوسویه بین سازمان و محیط، انتشار نشریه آموزشی و خبری، فرهنگسازی،انعکاس نواقص و کاستیها،نفوذا در افکار عمومی و هدایت آن،از جمله عوامل مؤثری هستند که میتواند بر کارآیی روابط عمومی در سازمانها مؤثر باشد و از نکات مثبت روابط عمومی است."