خلاصه ماشینی:
"او چارچوبی را نیز برای هوش هیجانی تدوین کرد که شامل پنج عنصر است: آگاهی-درک خودتان،نقاط ضعف و قوتتان و چگونگی برخوردتان با دیگران؛ خودنظارتی-توانایی کنترل خودتان و افکارتان قبل از اینکه دست به هراقدامی بزنید؛ انگیزش-محرک کار و موفقیت شما؛ همدلی-چگونه دیدگاههای دیگران را درک میکنید و به افکار آنها احترام میگذارید؛ مهارتهای اجتماعی-توانایی برقراری ارتباط با دیگران.
این موارد ارتباط خاصی نیز با هوش هیجانی دارند مدیران باید: بتوانند خودشان را مدیریت کنند(خودنظارتی،کنترلکنندهها)و باعث فرسودگی کارکنانشان نشوند؛ دارای خودآگاهی پیرامون نقاط ضعف و قوت واقعی(نه تصور شدهء)خویش باشند؛ در خودشان و دیگران ایجاد انگیزه کند؛ با دیگران در سازمان مشورت کنند و در عین حال افراد را هدایت کنند(مهارتهای اجتماعی قادرکنندگان)؛ دیگران را تشویق کرده و به آنها مشاوره بدهند(مهارتهای اجتماعی؛ قادرکنندگان)؛ روابط خوب کاری را توسعه دهند(همدلی،قادرکنندگان)."