خلاصه ماشینی:
"این امر بدان معنا است که ]L[ متشکل از این موارد است: دانش برنامهریزی شده2 ]P[ (آنچه که به افراد آموزش داده شده از طریق تجربیات خود آموختهاند)به علاوهء مهارتهای تشکیک3 (Q) ،توانایی/تمایل برای چالش کشیدن دانش برنامهریزی شده با استفاده از تحریکات ناشی از مسایل زندگی واقعی.
2. درک یادگیری عملی رویکردها و نقشهای کلیدی رویکرد یادگیری عملی باعث ایجاد فرصتهای یادگیری از طریق توسعهء افراد در حوزههای زیر میشود: کار بر روی مسایل زندگی تلاش برای آزمودن راهحلهای پیشنهادی(انجام متفاوت امور) بازگشت به عقب،بررسی بازتاب رخ داده و چرایی آن تبادل تجربه با دیگران برای یادگیری عملی آنها.
مدل توسعهء دانش(علمی) هدف این رویکرد به حد اکثر رساندن فرصتهای یادگیری ارایه شده و درعینحال اکتساب دانش و مدلی است که ابعاد توسعهء اثربخشی افراد را ترکیب میکند.
یک رویکرد در قبال این مسئله استفاده از روش یادگیری عملی برمبنای توسعهء سازمان و استفاده از مسایلی است که در سطح سازمان وجود دارند و باید حل و فصل شوند."