خلاصه ماشینی:
"(به تصویر صفحه مراجعه شود) منبع: HBR جون 2009 قدرت تفکر منفی بحران فعلی اقتصادی میتواند در زمرهء یکی از بزرگترین عوامل تسریعکنندهء اقدام در قرن 21 باشد.
همانگونه که دان آریلی1در کتاب خود به نام پیشبینی غیرعقلانی میگوید،افراد از ضرر بیشتر انگیزه میگیرند تا از سود هیچ چیزی بهتر از یک خبر بد باعث نمیشود که یک فرد یا سازمان دست به اقدام بزند.
اما قبل از نهایی ساختن طرحهایتان،باید مقالهء«درخواست برای انعطاف»(هاروارد،سپتامبر 2003)توسط گری هامل و لیزا والیکانگاس را بخوانید.
نویسندگان استدلال مینمایند که کسب و کارهای منعطف باید بدانند چگونه مدلها و استراتژیهای کسب و کار خود را همراستا با تغییر شرایط،مرتبا و مکررا بازآفرینی کنند نه اینکه تنها بخواهند به یک موقعیت بحرانی پاسخ دهند.
بهره بردن از این توانایی به عوامل گوناگونی بستگی دارد.
آنها مینویسند:«شرکتها باید استراتژیهایی بزرگ را تدوین کنند و خودشان را وقف آن کنند نه اینکه فقط به سراغ آزمونهایی کم خطر بروند.
»لذا باید دانههای بیشتری کاشت."