خلاصه ماشینی:
"ایجی تویودا 1 (به تصویر صفحه مراجعه شود) اگر ایجی تویودا به کسبوکار خانواده خود نپیوسته بود،ممکن بود نام تویوتا2 بیشتر با صنعت نساجی عجین باشد تا صنعت خودرو.
این زمانی مناسب نبود:آغاز جنگ جهانی دوم و ورود ژاپن به جنگ در دسامبر 1491 بدان معنا بود که تخصص تولیدی تویوتا باید به تولید کامیونهای مورد نیاز جنگی رهنمون شود.
کیچیرو تویودا در حال تنوعسازی شرکت بود و انتظار داشت با این کار از محدودیتهای تولید خودرو خارج شود.
در عوض،ژاپن یک دوره بازسازی را پشت سر میگذارد و از کارخانه خودروسازی تویوتا خواسته شد تا اقدام به تولید خودرو جهت کمک به این حرکت نماید.
در آن زمان،31 سال از فعالیت تویوتا در صنعت خودروسازی میگذشت و این شرکت حدود 0052 خودرو تولید کرده بود.
تویودا که تحت تأثیر این مقیاس تولید خودرو در ایالات متحده آمریکا قرار گرفته بود، دریافت اگر بتواند بهترین روشهای تولید آمریکایی و ژاپنی را باهم ترکیب کند،میتواند به یک جایگاه جهانی دست یابد."