خلاصه ماشینی:
"شما به عنوان یک طراح گرافیک تا چه حد میتوانید تأثیرگذار باشید؟یک طراح گرافیک به چه شکل میتواند تجربه شخصی خود را به جامعه تزریق کند؟ مثلا در تبلیغ شبکه یک سیما،«شبکهـ یک، شبکهـ هر ایرانی»را میبینیم که طراح،حرف هـ را در آخر کلمه استفاده کرده و این تجربه کمکم به جاهای دیگر نیز رخنه نموده است.
مثلا،اگر من با موضوع طلا و جواهر آشنا نیستم و باید یک نشانه یا بروشور برای یک نام تجاری در این زمینه بزنم،احتیاج به تحقیقات وسیعی خواهم داشت:اینکه رقبا چه کارهایی کردهاند؟آنچه در خارج از کشور انجام شده به چه صورت است؟و چه کارهایی، چرا انجام نشده است؟تحقیق از جنبههای گوناگون صورت میگیرد و اطلاعات متنوعی در مورد مشتری،کالا یا خدمات،رقبا و...
به آنها گفتم:شما برای بستن این 8 صفحه مجله،شش ماه فرصت داشتید، اما در آینده که صفحات مجله بیشتر شود و (به تصویر صفحه مراجعه شود) گفتگو در دفتر کار ایرج میرزا علیخانی مجبور به بستن آن در زمان کوتاهتری باشید، از این نرمافزار کاری ساخته نخواهد بود و بعد از مدتی هم مجله و هم خود شما از بین خواهید رفت!در صورتی که همین کار به کمک نرمافزار مخصوص این کار بسیار حرفهایتر و راحتتر انجام میشود.
آیا هنگام دریافت سفارش،شما سعی میکنید همه کارها را با تخصص خود انجام دهید، یا با سنجش کار و مشخص شدن این که چه شیوهای برای انجام آن مناسبتر است، از متخصصین آن شیوه برای انجام کار کمک میگیرید؟ *قطعا در کار گرافیک،برخی افراد در بعضی شیوهها تبحر بیشتری دارند و در مورد سفارشات خاص برای انجام کار به نحو احسن بایستی از تخصص آنها کمک گرفت."