خلاصه ماشینی:
"سرمایهء فکری توماس استیوارت1 نویسنده به عنوان یکی از بزرگان مدیریت دانش بهشمار میرود و دیدگاههای او برای هر سازمانی که میخواهد بازده سرمایهء فکری خود را افزایش دهد،ارزشمند است.
سرمایهء انسانی در ذهن کارکنان قرار دارد؛سرمایهء مشتری نمایانگر ارزش ارتباط فعلی شرکت با مشتریان است؛سرمایهء ساختاری نیز دانش موجود در سازمان است.
3. سرمایهء مشتری این سرمایه نمایانگر ارزش ارتباطات فعلی و مستمر شرکت با افراد یا سازمانهایی است که خدماتش را به آنها عرضه میکند.
داراییهای ساختاری سادهترین نوع برای مدیریت هستند اما این همان موضوعی است که مشتریان کمترین توجه را به آن دارند.
کتاب سرمایهء فکری خود را به عنوان یک راهنمای جامع برای درک و مدیریت داراییهای ناملموس به اثبات رسانده است.
این کتاب نهتنها توضیح میدهد چرا سرمایهء فکری مبنای موفقیت سازمانی در قرن 21 است بلکه یک راهنمای عملی را در اختیار شرکتها قرار میدهد تا بدانند چگونه به بهترین شکل از داراییهای ناملموس خود استفاده نمایند."