خلاصه ماشینی:
"ریوا کاسلمن-مدیر بخش چاپ و کتابهای مصور موزه هنر (به تصویر صفحه مراجعه شود) تصویر 7 تصویر 2 (به تصویر صفحه مراجعه شود) مدرن نیویورک-در این کتاب پیشینهء تاریخی موثقی برای کتاب در عرصهء هنر بیان میکند.
ویلر در این نمایشگاه یک جلد از نسخهء خطی نوآنوآ62(تصویر 31) پل گوگن را گنجاند تا نشان دهد،زمانی که نقاشان برای اولینبار کتابها را با طرحهایشان(نمونههایی از نقاشیها و آبرنگهای خود)مصور کردند،این موضوع باعث برتری آنها در تکنیکهای دستاول شد؛چون اگر آنها فقط خود،روی سنگ یا صفحهء فلزی،نقاشی یا روی چوب کار میکردند،میتوانستند مطمئن باشند کیفیتهایی که ارزش زیادی برایشان دارند،خیلی در کارشان حفظ میشدند.
او نوشت:«پس از متمرکز شدن بر نقاشان و مجمسهسازان،صادقانه معتقدم،با حذف کسانی که منبع اصلی و تخصصی درآمدشان تصویرسازی کتاب بوده است-علیرغم این که تعداد کتابهای منتخبم را کم میکرد-به طور خودکار سطح برتری افزایش یافت؛چون ممکن است این نمایشگاه به عنوان یک مطالعهء مختصر از هنر مدرن،به طور کلی بررسی شود.
تصویر 5:بخواب،روی سنگها بخواب/نقاش:ایو تانگی/23نویسنده:بنجامین پره7291/33 جلد و تصاویر اولین تصویرسازی متن یک اثر سورئالیستی در واقع نمونههایی از نقاشیهایی هستند که او روی نسخههای اول (به تصویر صفحه مراجعه شود) تصویر 01 تصویر 5 (به تصویر صفحه مراجعه شود) آن رنگ سفید اضافه کرده است.
تصویر 7:حلقه/نقاش:آنتونی تاپیس/73نویسنده: خوزه میگل اولیان1891/83 این کتاب یکی از سری کتابهای شاعر اسپانیایی تبعید شده است که با چند هنرمند همکاری کرد‘حلقه‘به واسطهء صفحات پاره شده و نشانههای نگاتیو برای اهمیت موتیفهای سیاسیاش طراحی شده بود.
تصویر 8:سایهها/نقاش و نویسنده:رابرت راوشنبرگ4691/93 زمانی که راوشنبرگ این اثر را به عنوان اولین کتابش خلق کرد، مدت زیادی با مواد چاپ کار کرده بود."