خلاصه ماشینی:
"حاجاحمدی در اوایل دهه 0991،در نحوه نمایش آثار تکنیک چیدمان را به کار میبندد و همزمان از فضای گالریها به عنوان ماده خام کارش استفاده میکند.
الگوهای تکراری این کاغذ دیواریها،با تنهای کمرنگ قرمز قهوهای عکسهایی که روی چوب کار شدهاند،نوعی تقابل ایجاد کرده و به این ترتیب دیوار حاصل تصویری میشود که همزمان تزئینی است و از احساسات شخصی انباشته؛احساس قتل و تجاوز که از مصایب گویا،مینیاتورهای اروتیک هندی و صحنههای شکار در انگلیس قرن هجده اخذ شد.
در نگاه اول،قرارگیری عکسها روی کاغذ دیواریها از توسعه فضای نمایش در متد مشخص و شخصی هنرمند خبر میدهد، اما آنچه از لایههای تصویری و پیچیده ناشی میشود،در عکاسی و نقاشی بر یکدیگر منطبق شده و در نتیجه یک محیط تهاجمی پیش رونده،مخاطب و ولع وی را تا سرحد و هم همراهی میکند.
در این مجموعه طبیعت گرایانه،وی با استفاده از اجزای تصاویر تاریخی،که نقش کاغذ دیواری را تشکیل میدهند و یکی نمودن آنها با موتیفهای مختلف عکاسانه،امکان خوانشهای مضاعفی را در موضوع اثرش ایجاد میکند.
در حقیقت سؤالاتی که وی پیش میکشد،وجهی دیگر از هویت و شباهت میان علائم ظاهرا ناهمگون را ممکن میسازد و در گرو اجزای تاریخی و فرای یک برهان انتقادی، جلوهای تزئینی را با اثرش همراه میسازد و در این پروسه ساحتی زبانی با ادبیات تازهای از طبیعت شروع میشود که در نهایت به معناهای مکرر دامن میکشد،ساحتی که تاریخی جدید را میسازد یا بهطور مختصر کیفیت جدیدی از خاطره را که شاید بتوان آن را زنانه دانست،تاریخی بدون هویت،تاریخی بدون نماینده،اما تاریخی یافته شده از وابستگیهای قومی."