خلاصه ماشینی:
"(به تصویر صفحه مراجعه شود) بطالژین نقاشی جوان ایران [نگاهی به آثار رسول سلطانی در گالری طراحان آزاد] وحید شریفیان از میان جنبشهای نیمه دوم قرن بیستم،پاپ آرت راهگشاترین و کارآمدترین اتفاق برای ایسمهای ذهنی هنرمندان بعد از خود بود.
اما رسول سلطانی از آغاز بنا را بر نوعی دگردیسی وابسته به هسته تصاویر رسانه در مجلات و فرهنگ تبلیغاتی دهه 05 ایران و تمهیدات نقاشانه با بنیه بصری قوی میگذارد.
به عبارتی دیگر،رسول سلطانی روبه تصاویر زمان گذشته،مخاطب پیشرو را با تمهیدات خلاقانه در ترکیب نوشتهها و رنگها غافلگیر میکند و با راهکارهایی تازه، تصاویری که بارها در مجلات زن روز،رستاخیز جوان و غیره بوده است،متقاعد به حضور در نوایی تازه میکند.
او در بعضی،آثار را کاملا همانطور که هست نقاشی میکند؛به عبارتی:نوعی تشخیص نقاشانه را ابزار جستجو در تصاویر مجلات و تبلیغات گذشته میکند،ابزاری که بدونشک حاصل کار عملی و قابلیتهای بصری نقاش و انتخابهای به جای او در مطالعه و بررسی هزاران هزار تصویر است."