خلاصه ماشینی:
"اما آیا این باور با نگرش سنتی و دیرپایی که آموزشهای ورزشی را جزئی از برنامههای تربیتی لحاظ میکند در تناقض نیست؟ آیا فلسفهء«بردن،مهمترین یا یگانه هدف است»با سنت اخلاقی افلاطون که در آن ارزش اعمال به واسطهء نقشی که در تربیت جامعه و ترویج فضائل ایفا میکند و سنجیده میشود،در تعارض کامل نیست؟شاید بهترین راه پرداختن به این سؤال این باشد که سقراطوار سؤال بنیادیتری را مطرح کنیم: «پیروزی چیست؟» این پرسش اساسی کمتر مطرح شده است؛ چرا که در نگاه نخست پاسخ آن کاملا روشن به نظر میرسد.
چون معرفت نفس فضیلتی دیریاب است و افراد نادری در جامعه به تواناییها و فضائل درونی خود وقوف مییابند و نیز رعایت نظم و ترتیبی که برای دستیابی به حد اکثر توان در عین حفظ تعادل همه نیروهای جسمی و روانی ضروری است بسیار دشوار است،مردم به ورزشکاران پیروزمند که جامع این دو فضیلت باشند احترام میگذارند و آنها را دوست میدارند.
شناخت محدودیتها در توانایی هرکس چنانچه با انگیزه کافی در به خدمتگرفتن بیشترین ظرفیت خود را برای بهترین نمایش در میدان مسابقه همراه شود،میتواند به عنوان الگویی کارآمد برای کسب موفقیت در همهء عرصههای بشری معرفی شود که البته در ورزش و مسابقات همراهی این دو فضیلت به خوبی مشهود است.
در این نظام آموزشی پرسش اساسی این خواهد بود که چرا و چه زمانی تلاش برای پیروزشدن در مسابقات به عنوان یک هدف ارزشمند است؟ پرسش فلسفی«پیروزی چیست؟» را پیش روی خود نهادیم و دریافتیم که پیروزی ممکن است هر چیزی باشد،ولی برد ورزشی الزاما پیروزی نیست."