خلاصه ماشینی:
"چنانکه ملاحظه میکنیم دانشجویان فلسفه غرب،بدون کمک گرفتن از واحدهای آموزشی(البته به جز دو واحد فلسفه تطبیقی که بهطور اختیاری در دوره کارشناسی ارشد یا دکتری ارائه میشود که آن هم عموما به جانبداری از فلسفه و فیلسوفان اسلامی ختم میشود)با روشی مقایسهای بعضی از مفاهیم یا بعضی از فیلسوفان این دو حوزه را به سنجش گذاردهاند که علیرغم خطرناک و بحرانزا بودن این کار،درخور ستایش است که از توجه دادن این دو حوزه به هم ترسی نداشتهاند.
آیا ممکن است که فلسفه معاصر را در چهار واحد درسی گنجاند و مکاتب قرن بیستم را در دو واحد؟یعنی چگونه میتوان تمامی فیلسوفان قرن بیستم و نحلههای فلسفی این دوره را در شش واحد درسی گزارش کرد؛ آن هم برای دانشجویان رشته فلسفه غرب؟و این البته به یک طنز شبیه است."