خلاصه ماشینی:
"به جای این شیوهء طرح پرسش،که به قول هایدگر یونانی است،1و تلاش برای پاسخ گفتن به آن،هایدگر سعی میکند که به جوانب خود پرسش بیندیشد.
تفکر،کنش است؛کنش باور آوردن، ایده داشتن،تصویر کردن،پیشنهاده(نظر) داشتن،و تصور کردن؛کنشهایی که نوع بشر را از همهء موجودات دیگر متمایز میکند، و مشخصهء(فصل)او به عنوان حیوان عاقل محسوب میشوند؛زیرا،به این معنا،تنها انسان است که میتواند تفکر کند.
اما از افلاطون و ارسطو به بعد،برداشت اولین متفکران یونانی از تفکر (logos) در پرتو انحرافی که از معنای واژهء Physis صورت گرفت،تحریف شد.
اینکه تفکر را صرفا بازنمایی ابژهها بدانیم،نتیجهء این است که ما خود را فقط سوژهای دانا و شناسا میدانیم.
هایدگر توضیح میدهد که امروزه تقریبا همه فراشد تفکر را به منزلهء بازنمایی (Vorstellung,vorstellen) یعنی به عنوان ایجاد ایدهها میفهمند:«کسی در میان ما هست که نداند ایجاد یک ایده چیست؟زمانی که ایدهء چیزی را میسازیم-[مثلا ایدهء]یک متن را اگر فیلولوگ باشیم،یک اثر هنری را چنانچه مورخ هنری باشیم،یک اثر هنری را چنانچه مورخ هنری باشیم،[یا]فراشدی از سوختن را اگر شیمیدان باشیم-دارای ایدهای بازنمودی از آن ابژهها هستیم.
هایدگر از امکانی هستیشناسانه استفاده کرد تا بتواند حقیقت تفکر را به منزلهء گفتوگو و هماوایی میان متفکر و موضوع تفکر یعنی هستی نمایان کند.
»18 پیشتر بیان شد که هایدگر تفکر را کنش باور آوردن،ایده داشتن،تصویر کردن،پیشنهاد (نظر)داشتن و تصور کردن نمیداند،و ریشهء چنین نگرشی را در عقیده به اصل نظریهء بازنمایی میداند.
هایدگر از امکانی هستیشناسانه استفاده کرد تا بتواند حقیقت متفکر را به منزلهء گفتوگو و هماوایی میان متفکر و موضوع تفکر یعنی هستی نمایان کند اندیشه،رابطهء هستی با ماهیت انسان را به سرانجام میرساند."