خلاصه ماشینی:
"گرچه لحن پیشگفتار و عقاید ابراز شده در مجموعه مقالات،بهطور کلی بحثهای چندان بدیعی به مباحث فلسفی موجود در مورد فرهنگ سینما نمیافزاید،اما بسیاری از منتقدان و صاحبنظرانی که در این کتاب مقاله دادهاند،شیوههای جذابی را برای طرح نکات موردنظر خود یافتهاند و لاجرم تحولی در بحثهای انتقادی ناظر بر مطالعات سینمایی و مباحث کلی انتقادی معاصر پدید آوردهاند.
دگلی اسپوستی با اشاره به تفکرات فردریک جیمسن،هاچسن و بودریار،ضمن آنکه از کنار تفاوتهای آشکار میان دیدگاههای آنان و نحوه برخورد ایشان با پستمدرنیسم و تأثیر آن،بر فرهنگ معاصر میگذرد،موفق میشود تعریف کامل و جامعی از پست مدرنیسم به دست دهد و در این میان بهطور گذرا بحث از فیلمهای متفاوتی را هم پیش میآورد که هرکدام به تعبیری پستمدرنیستیاند و برخی از آنها به تفصیل در مقالات کتاب مورد بررسی قرار میگیرند و از جمله به «کتاب پراسپرو»(پیتر گریناوی،1991)،«بلید رانر» پستمدرنیسم در سینما گردآوری:کریستینا دگلی اسپوستی برگان 1999 (ریدلی اسکات،1982)،«جنگهای ستارهای»(جورج لوکاس،1977)و«فارست گامپ»(رابرت زمکیس، 1994)اشاره میکند."