خلاصه ماشینی:
"ایستوود در این فیلم با برخی تغییرات،سعی در بیان این واقعیت دارد که فتحی در کار نبوده است و به نوعی ارزش اسطورهای کابوی را که ریشههای آن را میتوان در «رمانهای صناری» (Dime Novels) جستوجو کرد،به زیر سؤال میبرد و از رعایت معیارهای خاص وسترن در گذشته هالیوود که میتوانست به نوعی تضمین فروش و خواسته تماشاچی و مردم گذشته آمریکا باشد،سرباز میزند.
او در این فیلم اشارهای نیز به این امر میکند که در جامعه غرب وحشی،یاغیان تبدیل به مردان قانون شده و در نگاه مردم به عنوان قهرمان مطرح شدهاند که این خود،یکی از ویژگیهای نوع شناختی این ژانر محسوب شده و ایستوود آن را به نقد میکشد؛نقد آیینهایی که در آنها سعی شده غرب فریبنده جلوه داده شود و نیز نقد انتظارات مخاطب آن دوران که دوست داشته غرب به صورت اسطوره باشد و همینطور نقد آیینهایی که درباره ترس از دست دادن سطه و سروری(کذا)هستند.
از میان آثار متأخر ایستوود میتوان به دوگانهای در ژانر جنگ اشاره کرد؛فیلمهایی که در آنها سعی بر آن است که با موضعی بیطرفانه درباره جنگ جهانی دوم-با تمرکز بر حمله نیروهای آمریکایی به جزیره ایوجیما-داوری شود.
این فیلمها که از منابع و مستندات و نامههای باقیمانده افراد نظامی 2 کشور خطاب به خانوادههایشان برداشت شده،به«غبار نشسته»بر این حقایق اشاره میکند و سعی دارد امروز،پس از گذشت سالها پرسشهایی بیطرفانه از ما و جوابهایی که نیروهای نظامی دو کشور در نامههای خود نوشتهاند را مطرح و از زبان قهرمانهای جنگ ما را با این شخصیتها رودرو کند؛شخصیتهایی که در جنگ برای تبلیغات تصاویر مجازی خلق شدهاند؛قهرمانها در زمانی که هنوز پیروزی نهایی حاصل نشده و همچنان روی نمای برافراشتن یک پرچم زوم شده است."