خلاصه ماشینی:
"آیا پذیرش هنر-و بدینطریق ورود به سیاست،اقتصاد یا جامعه-برای فرهنگ سیاسی جذاب است؟ آیا میتوان از هنر به صورت روشی آموزشی استفاده کرد یا ورود زیباشناسانه بیشتر مانع امکان بررسی دقیق و عقلانی سیستمها میشود؟ برخی مثالها باید روابط گوناگون بین سیستمها و انتظارات نقش مربوط به آنها را به تصویر بکشند؛آیا خود این مثال هم به عنوان موضوعات درسی مناسب هستند؟بنابراین آیا هنر یک محتوای درسی است یا فقط وسیلهای است برای تبیین مفاهیم دیگر؛به عنوان مثال مفاهیم سیاسی؟ هنر برای ایجاد هویت دموکراتیک:جمهوری فدرال آلمان خود را به عنوان دوستدار هنر نشان میدهد.
با بررسی مدون دنیای دیپلماتیک سفارتهای خارجی و نمایندگیهای کشورها،این سؤال به وجود میآید که آیا اصولا سبک معماری ملی وجود دارد؟به عنوان مثال برخی کشورهای شمالی تصوری مشترک و خاص از خود ارائه میدهند؛ برخی سفارتها،ساختمانهای قدیمی مربوط به زمان نازیسم را مجددا فقط با برخی تغییرات جزئی ارائه کردند،به صورتی که عناصر فاشیسم از بین برود؛یادآوری تاریخ یا فراموشی تاریخ؟ برخی دیگر از ساختمانهای گذشته آلمان شرقی استفاده میکنند و تنها جایی برای عناصر جدید در نمای ظاهری ایجاد میکنند؛صرفهجویی یا هماهنگی و ادغام در کشور میزبان؟بسیاری از سفارتها مسابقات معماری برگزاری و بناهای جدیدی ایجاد کردند؛نشانهای از اعتماد به نفس ملی؟معماری پیامهای سیاسی را منتقل میکند.
اگرچه بیشتر یک اتفاق نظر در مورد به رسمیت شناختن یک شیء به عنان اثر هنری وجود دارد که بیشتر هم توسط بازار هنر،جهتدهی میشود اما در برخی موارد مشخص کردن تفاوت بین هنر و غیرهنر دشوار است یا نسبتها با تفاوت های تاریخی تغییر میکند."