خلاصه ماشینی:
"پس میتوان موسیقی زندگی روزمره را موسیقی«وضعیتمند»دانست؛ موسیقیای که بنا بر وضعیتی که کنشگر در آن قرار دارد،برای دستیابی به امر دیگری مصرف میشود؛ مثلا در یک آسانسور یا اتاق انتظار،موسیقی زمان را به صورت سلبی به نسیان میسپارد تا به امر دیگری واصل شویم و در وضعیت دیگری مانند سالنهای ورزشی با ضرباهنگ سریع،شما را به امر بدنی مناسب با معیارهای دیکته شده زیباییشناسانه جامعه نزدیک میکند.
در دنیای امروزی،موسیقی مانند فیلمها در تمام صحنههای زندگی افراد جاری است،با این تفاوت که موسیقی فیلم به فراخور حال و وضعیت روحی کاراکترها و فضای آن سکانس،معنا مییافت،درحالیکه در زندگی روزمره،افراد در حالات روحی مختلف، مخاطب یک نوع موسیقی مشترک هستند.
در اینجا سؤالی که مطرح میشود این است که مقاومتهای هدایت شده که در نتیجه،به چرخش نظام نوین جهانی یاری میرسانند رد کدام شرایط، توانایی دگرگونی وضعیت حاکم را دارند؟ به نظر میرسد موسیقیهایی مانند راک و هوی متال که تجسم خشونت،ستیزهجویی، خونریزی،غارت و چپاول شناخته شدهاند..."