خلاصه ماشینی:
"اما صرفنظر از انتقاداتی که در حوزههای کانتشناسی درباره ارزش و اعتبار تفسیر هایدگر از کانت صورت گرفته است،در خود حوزههای هایدگرشناسی نیز ممکن است ما با این پرسش مواجه شویم؛با توجه به اینکه 2 اثر «کانت و مسئله ما بعد الطبیعه»(1926-1925) و«تفسیر پدیدارشناختی نقد عقل محض کانت» (1928-1927)به دوره تفکر هایدگر سابق -و نه هایدگر لا حق-تعلق دارد،آیا میتوان بعد از گشت فکری هایدگر-که در سالهای 1936 تا 1946 برای وی حاصل شد-هنوز هم ارزش و اعتباری برای تفسیرهای هایدگر از کانت قائل بود؟ توضیح بیشتر آنکه تمام تفسیر هایدگر از نقد عقل محض کانت براساس تلاش برای پیریزی مبانیای برای ما بعد الطبیعه و اثبات امکان ذاتی معرفت خود هایدگر اذعان میکند تفسیر وی از کانت از سنخ شرح و تفسیرهای رایج نیست بلکه آن را باید دیالوگی میان وی و کانت تلقی کرد مابعدالطبیعی است اما هایدگر بعد از گشت فکری خودخواهان گذر از ما بعد الطبیعه و غلبه بر تفکر مابعدالطبیعی و دستیابی به نحوه دیگری از تفکر است که آن را تفکر-نه-دیگر-مابعدالطبیعی38 مینامد.
بنابراین ما با این پرسش مواجهیم؛آیا از منظر گذر از ما بعد الطبیعه و غلبه بر نحوه تفکر مابعدالطبیعی هنوز هم میتوان ارزش و اعتباری برای تفسیر هایدگر از کانت قائل بود؟ برای پاسخگویی کامل به این پرسش شاید لازم بود که معنا و مضمون گشت فکری هایدگر کاملا توضیح داده میشد و این امر مورد بحث قرار میگرفت که تفکیک میان هایدگر سابق و هایدگر لا حق تا چه اندازه میتواند معتبر باشد و آیا در مسیر تفکر هایدگر و مراحل مختلف آن،انفصالی کامل وجود دارد و یا میتوان در تفکر وی-به رغم وجود مواقف مختلف-نوعی وحدت را مشاهده کرد؟39 اما با توجه به اینکه پرداختن به این بحث ما را از مسیر اصلی بحث خویش دور میکند،خود را صرفا به بیان نکاتی در ارتباط با ارزش و اعتبار تفسیر هایدگر از کانت در حوزه مطالعات هایدگرشناسی محدود میکنیم."