خلاصه ماشینی:
"مطمئنا هیچ علمی-اگر صاحب همه علوم زمان هم باشیم-این یک را علاج نمیکند فرهاد مهندسپور(کارگردان) این قاعده را،با تمام ردیههای که بر آن وارد شده-نباید فراموش کرد:تئاتر طلائی یونان باستان مدیون ارسطوست.
انصافا نگاهی بیندازید به اطرافتان و بگوئید در این ستمدیده خاکدان،کدام دو عالم،متخصص یا مدعی هنر را میشناسید که یکدیگر را به آدمی قبول داشته باشند،چه رسد به هنرمند بودن!به محض آنکه یکی کاری کرد دیگران-همصنفها-زود جا خالی (به تصویر صفحه مراجعه شود) میکنند،تغییر صنف میدهند و این حق را به خود میدهند که موضعگیری کنند.
هنرمند هم باید که در حصن پر عظمت نام بزرگان از دست رفته-اگر فرنگی باشند بهتر است-در برابر مهاجمان-منتقدان-دفاع کند.
نام کمتر نقد خوبی سریع به ذهن متبادر میشود،در حالیکه اطراف ما پر از نوشتههای چپاندر قیچی این و آن است،با نام نقد،هرکسی هم خواست نقد را تعریف کند به سراغ کلیشههای کهنهء ادبیات کلاسیک یا نهایت، عصر قجری آن میرود:«نقد در لغت به معنی شناخت سره از ناسره است که..
مطمئنا هیچ علمی-اگر صاحب همه علوم زمان هم باشیم-این یک را علاج نمیکنند."