خلاصه ماشینی:
"نمایشگاه آثار نقاشی،طراحی و مجسمهء هانیبال الخاص در هفت گالری خانه هنرمندان،ستایشی از هشتاد سال حضور یک هنرمند براین پهنهء خاکی،شصت سال نقاشی و چهل سال تدریس بود.
اما در برابر آثار این هنرمند آنچه به عنوان یک سؤال مهم جلوه میکند،این است:آیا صانعی توانایی کشیدن نقاشی در اندازههای بزرگتر را دارد یا نه؟شاید با طرح این پرسش مواجه شوم که،آیا ارزش یک اثر خوب به اندازهء آن نیست؟از آنجا که این هنرمند به تکنیک اهمیت میدهد،آنچه باری نگارنده مهم به نظر میرسد،چگونگی گسترش زبان در آثارش است.
نمایش این سیوسه اثر-که برخی از آنها در دو باب چاپ کتاب گنجینهء موزه، در زمان سمیعآذر و شالویی منتشر نشده بودند-این سؤال را به ذهن میآورد که،چند اثر خارجی در گنجینهء موزه وجود دارد؟با اینکه شالویی در سال گذشته کل آثار ایرانی و خارجی گنجینه را بالغ بر چهارهزار اثر اعلام کرده بود،اما، (به تصویر صفحه مراجعه شود) هانیبال الخاص (به تصویر صفحه مراجعه شود) اشکان صانعی (به تصویر صفحه مراجعه شود) ژرژ روئو [نیم نگاه] از دوهء ریاست سمیعآذر،که بحث نمایش گنیجنه به مطبوعات کشیده شد،تاکنون آمار واقعی آثار گنجینه اعلام نشده است.
گرافیستها و گالریدارها-هنر گرافیک در سازوکار عرضه و فروش اثر هنری در گالریها چندان مورد توجه نیست و اگر بخواهد در گالری عرضه شود،من باب تماشا و اعلام حضور است و نه به جهت فروش این آثار."