خلاصه ماشینی:
"با وجود دیدگاههای مثبت و منفی درباره تأثیر آگهیهای تبلیغاتی بر نگرش و رفتار بینندگان،پخش آنها از تلویزیون اجتناب ناپذیر است؛زیرا دست اندرکاران و مسئولان امور مختلف جامعه برای اجرا و پیشبرد برنامههای مورد نظر خود متکی به تبلیغاتاند.
-نگرش اکثر والدین به آگهیهای آموزشی تلویزیون خوشبینانه اشت؛چنان که در حدود 09 درصد از آنان اظهار کردهاند که فرزندانشان به آگهیهای آموزشی علاقهمندند و شمار قابل توجهی از آنان معتقد بودهاند کودکان از این برنامهها تأثیر پذیرفتهاند.
از این رو با توجه به غیرقابل اجتناب بودن پخش آگهیهای تبلیغاتی در تلویزیون و نیز تأثیرپذیری بالای کودکان از این قبیل برنامهها،اجرای راهکارهای نظارتی مناسب در پخش این برنامهها برای به حداقل رساندن پیامدهای احتمالی نامطلوب، ضروری به نظر میرسد.
2-با توجه به این که اکثر کودکان به نحوی آگهیهای تبلیغاتی را تماشا میکنند و از سوی دیگر ظرفیتهای شناختی لازم برای درک این برنامهها را دارند،اجرای راهکارهای نظارتی مناسب برای مصون نگهداشتن آنان از تأثیرات نامطلوب(احتمالی) این برنامهها اجتنابناپذیر است."