خلاصه ماشینی:
"سالانه در حراجهای آثار هنری که در گوشه و کنار جهان اتفاق میافتد،شاهد استقبال از آثار فاخر ایرانی،چه متعلق به سدههای پیشین و چه آثار معاصر بودهایم و حتما همهء این آثار حرفی برای گفتن داشتهاند و آنچه مسلم است،برای دوست داشتن هنر ایران در مجامع بینالمللی باج نپرداختهایم؛مسئلهء مهم این است که جامعهء ما برای پویایی و همگامی با حرکت جهانی،باید آماده بوده و تمامی شرایط را آنطورکه شایستهء ملت خود میداند،به جهانیان ارائه نماید.
بههرحال مهمترین مسئله در هویت جهانی این آثار،نمایش امتیاز ویژه در کنترل شرایط نگهداری و اهتمام به حفاظت آنهاست و همانگونه که در شمارههای پیشین این مجله اشاره گردید و بارها هم باید تکرار نمود،اجرای برنامههای آموزش به تکتک افراد جامعه،از جنبههای مختلف و طرق گوناگون است؛بطور مثال امروز سینمای ایران یکی از اهرمهای مهم تبلیغاتی میباشد که ارزشهای معنوی و میراثی ما را آنطورکه باید،به طور زنده و گویا به جهانیان ارائه نماید."