خلاصه ماشینی:
"مدیریت دانش، چالشها و فرصتها محمدعلی نعمتی مردمسالاری، ش 2110، 9/4/1388امروزه تمامی نظریهپردازان سازمانی اذعان دارند که جهت حضور مستمر و پایدار در عرصه رقابت جهانی، سازمانها باید حول محور علم و دانش فعالیت نمایند.
بهطور کلی، دانش سازمانی باید در جهت محصولات، خدمات و فرآیند سازمان بهکار گرفته شود.
مدیریت دانش به عنوان نوعی استراتژی، بهطور همزمان بر روی مرزهای چندگانهای تأثیر میگذارد و نیز ابزاری جهت پیشرفت کلی برنامه یک سازمان محسوب میگردد و از داخل سازمان قدرت ایجاد مینماید تا چالشهای خارجی را برطرف کند.
مدیریت دانش در پیکره سازمان نفوذ میکند؛ بر همه فرآیندها، رفتار، فرهنگ و ارزشها تأثیر میگذارد و این عوامل کارمندان را در همه سطوح و قسمتهای سازمانی دربر میگیرد.
ایجاد فرهنگ مناسب و بهرهگیری از مدیریت دانش و فناوری اطلاعات موجب میشود که سرعت و ضعف خدمات و محصولات سازمان افزایش یابد."