خلاصه ماشینی:
"به علاوه،با انفجار اطلاعات به واسطه اینترنت،اکنون مشتریان فردی و شرکتی، خواهان محصولات متنوعتری از بانکها هستند،بازار مالی، مشتریمحور شده و بانکها نیز در حال تغییر هستند و سعی میکنند تا به"سوپرمارکت مالی"بدل شوند.
برخی از بانکهای خصوصی و خارجی در هندوستان، محصولات بانکی طراحیشده مطابق دلخواه مشتری را ارایه دادهاند،از جمله خدمات مشورتی در زمینه سرمایهگذاری، حسابهای SGL 2،کارتهای اعتباری عکسدار،خدمات مدیریت پول نقد،خدمات سرمایهگذاری و مشاوره در زمینه مالیات.
بدیهی است که بانکهای آینده باید اساسا به سازمانهای بازاریابی تبدیل شوند که محصولات بانکی را نیز میفروشند.
سیتی بانک نیز شبکه بانکی را به مشتریان خود ارایه نموده است.
با ارایه نرخهای شناور روپیه برای سپرده و پیشپرداخت،محصولاتی مانند سواپ نرخ بهره و توافقهای آتی نرخ ارز،محصولات مدیریت ریسک همچون قراردادهای آتی،اختیار خرید و فروش و سواپ ارزی نیز توسط بیشتر بانکهای معاملهگر صورت میگیرد و همهروزه بر تنوع این محصولات اضافه میشود."