خلاصه ماشینی:
"بررسی جدید که در مؤسسه سازمان و منابع انسانی دانشگاه برن در سؤیس انجام شده،مدرک تجربی مستندی برای اثبات نسبت و ارتباط بین فرهنگ یک سازمان و افزایش سودآوری در آن است.
فرهنگ دانش که شاخص افزایش سودآوری است را میتوان براساس این بررسی اینگونه تعریف کرد: اگر مجموعه،تجارب خود را در زمینه برخورد با فاکتورهای مشکل ساز(مانند:مختل شدن یک انبار پخش) به شکل سیستماتیک جمعآوری کرده و در اختیار اعضاء قرار دهد،میتواند از این راه تأثیر مثبتی برسودآوری مجموعه داشته باشد.
برای برقراری پیوند بین افراد جهت تبادل دانش فردی،لازم است کارمندان یا اعضاء یک مجموعه یکدیگر را بشناسند و به هم اعتماد متقابل داشته باشند.
یافتههایی از این بررسی را که قابل تعمیم است،میتوان به صورت زیر خلاصه کرد: نتایج قابل سنجش یا خروجیهای سخت در مدیریت سازمان هیچگاه تنها از شاخصهای سخت سودآوری مانند تأسیسات و فناوری متأثر نمیشوند با به کارگیری فاکتورهای نرم است که میتوان با فاصلهای نه چندان زیاد از دیگران برنده این رقابت شد."