خلاصه ماشینی:
"براساس مفاهیم و شیوههای پذیرفته شده و عمومیت یافته؛مدیریت سرمایه فکری دارای پنج مرحله زیرین است: -تعریف و شناسایی:در این مرحله معیارهایی برای تعیین ارزش دارایی فکری سازمان مشخص میشود.
سهامداران این حق را دارند که اطلاعات دقیقی از میزان سرمایه فکری سازمان داشته باشند * (به تصویر صفحه مراجعه شود) عناصر سهگانه در ادبیات سرمایه فکری بسیاری از صاحبنظران سرمایه فکری را دارای سه عنصر زیرین داشتهاند: -سرمایه انسانی:شامل کارکنانی که از طریق شایستگی و مهارتهایش سرمایه فکری را ایجاد میکند.
توسعه مدیریت سرمایه فکری امری ضروری برای حضور شرکتها در بازارهای ملی و جهانی است در حالی که مدیریت دانش از چنین جامعیتی برخوردار نیست و جنبهای از مدیریت سرمایه فکری به شمار میرود.
اقدامات ایران در زمینه بررسی اهمیت سرمایه فکری و کاربردی کردن آن در ارزشگذاری بنگاهها و توسعه بازارها از سوی برخی کشورهای منطقه الگوسازی شده است.
شرکتکنندگان خارجی نخستین کنفرانس بین المللی مدیریت سرمایه فکری با دستآوردهای ایران در زمینه شناسایی و کاربردی کردن مقوله سرمایه فکری آشنا شدند."