خلاصه ماشینی:
"(به تصویر صفحه مراجعه شود) چند درصد از مردم اروپا از کامپیوتر استفاده میکنند در مورد اول،نتایج نشاندهندۀ آن است که 25 درصد مردم چندبار در هفته از رایانه استفاده میکنند و 15/8 درصد هر روز با آن کار میکنند.
این نکته باید مدنظر قرار گیرد که 16/5 درصد شهروندان اتحادیۀ اروپا چند بار در هفته در خانهشان از کامپیوتر برای کار یا تحصیل استفاده میکنند.
(به تصویر صفحه مراجعه شود) نوع موسیقی که اروپائیان گوش میکنند(درصد) یک سوم از مصاحبهشوندگان(29/9 درصد)به موسیقیهای سنتی و فولکوریک هم اشاره کردهاند.
در نهایت،یک سوم شهروندان اتحادیۀ اروپا(28 درصد)به موسیقی کلاسیک گوش میدهند که لوکزامبورگ با 45/8،سوئد با 41/3 و انگلستان با 40/9 درصد، بیشترین گرایش را به این نوع موسیقی نشان دادهاند.
(به تصویر صفحه مراجعه شود) فعالیتهای فرهنگی اروپائیان شش فعالیتی که بیشتر مورد اقبال مصاحبهشوندگان بودهاند،عبارتند از: -رفتن به سینما(با میانگین 20/3)؛ -رفتن به کتابخانه(با میانگین 1/67)؛ -بازدید از بناهای تاریخی(با میانگین 1/65)؛ -حضور در مسابقات ورزشی(با میانگین 1/64)؛ بازدید از موزههای یا گالریهای موجود در کشور خود مصاحبهشونده(با میانگین 1/4)؛ -رفتن به کنسرت موسیقی(با میانگین 1/38)؛ مطالعه و تحلیل تطبیقی نشان میدهد که در میان اروپاییها،اسپانیولیها ایرلندیها،به ترتیب با میانگین 2/38 و 2/27،طی 12 ماه گذشته بیش از سایرین به سینما رفتهاند.
نسبت افرادی که در 12 ماه گذشته در این نوع کنسرت شرکت کردهاند،در یونان،پرتغال و اتریش،به ترتیب با 37،36/1 و 25/3 درصد،نسبت به سایر کشورهای اتحادیه اروپا به مراتب بیشتر بوده است.
(به تصویر صفحه مراجعه شود) درصد فعالیتهای هنری غیرحرفهای چکیدۀ پایانی بررسی رفتارهای فرهنگی اعضای اتحادیۀ اروپا نشان میدهد که تماشای تلویزیون همچنان بیشترین اقبال را در میان مردم داراست."