چکیده:
مقالهی حاضر با پرداختن به مبحث گستردهی«بازنمایی»به تعریف نوع خاصی از آن با عنوان«تصویرنمایی» میپردازد و در این راستا میکوشد تا با پرهیز از مجادلههایی که در این خصوص بین بعضی فیلسوفان وجود داشته به ارائهی نوعی نظریه و تفسیر بپردازد که در آن مشخصههایی برای تصویرنمایی تعیین میشود،پس از آن به برخی نظریههای برجستهی موجود از صاحبنظرانی چون گودمن و ولهایم،و مقایسه و مطابقت آنها با دیدگاهها و مشخصههای ارائه شده در همین مقاله پرداخته شده و در پی آن دیدگاهی جدید در خصوص مبحث تصویرنمایی براساس تعریف طرح کلی مطرح میشود که با توجه به مشخصههای تازه تعریف شده مطالعه میشود.
خلاصه ماشینی:
"شرحی بر تصویرنمایی رابرت هاپکینز ترجمهی مهرناز گیگاسری چکیده مقالهی حاضر با پرداختن به مبحث گستردهی«بازنمایی»به تعریف نوع خاصی از آن با عنوان«تصویرنمایی» میپردازد و در این راستا میکوشد تا با پرهیز از مجادلههایی که در این خصوص بین بعضی فیلسوفان وجود داشته به ارائهی نوعی نظریه و تفسیر بپردازد که در آن مشخصههایی برای تصویرنمایی تعیین میشود،پس از آن به برخی نظریههای برجستهی موجود از صاحبنظرانی چون گودمن و ولهایم،و مقایسه و مطابقت آنها با دیدگاهها و مشخصههای ارائه شده در همین مقاله پرداخته شده و در پی آن دیدگاهی جدید در خصوص مبحث تصویرنمایی براساس تعریف طرح کلی مطرح میشود که با توجه به مشخصههای تازه تعریف شده مطالعه میشود.
با این حال معتقدم به اندازهی کافی ارائهی این پیشنهاد را که روشهایی برای پرکردن شکاف دوم وجود دارند جذاب میکند،و علاوهبراین فکر میکنم این همهی آن چیزی است که لازم است در اینجا نمایش دهیم زیرا هم دو شکافها با توضیح تصویرنمایی برمبنای مشاهدهی درون روبهرو میشوند.
34 تفسیر 1 چطور؟چرا ممکن نیست چیز خاصی را بدون نسبت دادن مشخصههایی به آن به تصویر بکشیم و چرا باید مشخصههای نمایش داده شده به صورت معقولانهای قطعی باشند؟ بگذارید نخست اشیاء خاص را در نظر بگیریم.
اگر ذات آگاهی این باشد به نظر من واضح است که ما میتوانیم چنین آگاهی را تنها دربارهی اشیایی داشته باشیم که مورد آنها تجربهی بصری داریم،چرا که تنها با دیدن است که میتوانیم طرح کلی را که به طرز معقولانهای قطعی است با اشیاء مرتبط سازیم."