خلاصه ماشینی:
"البته این ویژگیها برمیگردد به اینکه مخاطبین مربی چه کسانی باشند و در چه ردههای سنی قرار داشته باشند این تفاوت در ردههای سنی در نحوه ارتباط مربی با مخاطب بسیار مهم است، بهعنوان مثال ارتباطی که مربی میتواند با دانشآموزان در سطح دبستان داشته باشد به تبعیت از نحوه ارتباط با دانشآموزان در مقطع دبیرستان و دانشگاه متفاوت است البته تفاوت در ردههای سنی به دلیل اختلاف در نیازهای افراد است بنابراین یک مربی خوب باید نیازهای مخاطبش را تشخیص دهد، مربی باید سعی کند که ارتباط خوبی با مخاطبش برقرار کند، جاذبه های محیطی را برای مخاطبین مشخص کند، از معرفت لازم در حوزه کاری خویش برخوردار و انعطافپذیری کافی را داشته باشد.
به نظر شما چگونه میتوان مربیان و معلمان قرآنی را برای نسل جوان و نوجوان انتخاب کرد؟ بهترین و مؤثرترین راه در انتخاب مفید و مؤثر مربی قرآن این است که باید سعی کنیم از میان استادان و معلمانی که در سطح مدارس و دبیرستانها و دانشگاه هستند معلم یا استادی که در میان شاگردان و دانشجویان از محبوبیت بسیاری برخوردار است بهعنوان مربی قرآنی انتخاب شود."