خلاصه ماشینی:
"وزارت آموزش و پرورش هر سال دهها هزار ریال خرج چاپ کتابهای روش تدریس میکند ولی متاسفانه بندرت آنها را به سمت معلم میرساند.
چگونه میتوان به اطفال درس همکاری و همبستگی اجتماعی داد اگر از وقایع زندگی آنها استفاده نشود؟ نبودن کتابهای روش تدریس در دسترس معلمان باعث میشود که بسیاری از فعالیتهایی که در آن کتاب توصیه شده است تا همراه درس انجام شود اجرا نشود.
یک معلم واقعی میداند که چگونه از فهرست کتابهای خواندنی آخر کتاب درسی استفاده کند،او بخوبی آگاه است که کودکان ایرانی باید از راه مطالعه آزاد بافرهنگ غنی مردم کشور خویش آشنا شوند.
به این دلیل است که باید گفت اهتمام در بوجود آوردن کتابهای درسی خوب بهیچوجه کافی نیست بلکه کوشش اصلی وزارت آموزش و پرورش باید صرف تربیت معلمان آگاه و علاقهمند شود زیرا معلم خوب به آسانی میتواند نقائص کتاب درسی را تشخیص دهد و برطرف سازد ولی معلم ناوارد در تدریس کتاب خوب نیز دچار اشکال و اشتباه میشود."