خلاصه ماشینی:
"ساختار مالکیت و هویت تعاونی چهارچوب ایدهالی جهت انطباق و استفاده از این ایدههای جدید برای توسعه سازمانی و مدیریت شرکت های تعاونی را فراهم میکند که نه تنها رقابتپذیری آنها را بهبود میبخشد بلکه موجب تقویت و افزایش شناخت آنها و جامعه از ارزشها و هویت تعاونی میشود.
توجه به اهمیت و ظرفیت سرمایه معنوی در تعاونیها، بویژه در اتحادیه تعاونیهای مصرف فرهنگیان ایران بهعنوان یک تعاونی گسترده و قابل بسط با شاخصهای بیشمار توجه به سرمایههای معنوی آن در رقابت با رقبا را اجتنابناپذیر کرده است بر این اساس لازم است تا تعاونیهای مصرف فرهنگیان سرمایههای معنوی خود را تعریف کنند آنها را بشناسند و به تنهایی دقیق تجلی برای نهادینه ساختن آنها در چهارچوب فعالیتها بکار گیرند.
پیوند درست عناصر سازنده سرمایه معنوی یعنی سرمایه انسانی،ساختاری و مشتری سوی شرکتهای تعاونی مصرف فرهنگیان علاوه بر کارآمدی سرمایه معنوی در آنها،بهعنوان استفاده درست از مدیریت منابع انسانی تلقی میگردد."