خلاصه ماشینی:
"مطالب فوق الذکر را میتوان به دو بحث عمده تقسیم کرد:نخست تأخیر زمانی بین ارائهی یافتههای علمی-پژوهشی از طریق گوناگون در مواد آموزشی7 و دوم اعتبار،ارزش و کارایی آنچه که در شبکههای جهانی(اینترنت)در باب موضوعات مورد تدریس در دورههای گوناگون تحصیلی برای موضوعات علمی متفاوت قابل دسترس است.
به نظر میآید که بخش دوم بحثی که مطرح شده،یعنی اعتبار مطالب عرضه شده در شبکهی جهانی اینترنت بتواند قدری از مشکل بحث اول،یعنی تأخیر زمانی ورود یافتههای نوین علمی به کتابهای درسی را حل کند.
این حجم عظیم دادهها،نقشهها،تصاویر و اطلاعات،خود مشکلی برای دانشجو/دانشآموز است؛کدام مطالب یا داده معتبر و قابل اتکاست؟!کدام علمی و کدام شبه علمی است؟چگونه میتوان این دو را از یکدیگر تفکیک کرد؟آیا آنچه در شبکهی اینترنت عرضه میشود،لزوما جدید، صحیح و علمی است؟ سؤالا فوق از جمله سؤالاتی هستند که آموزش عصر نوین را به چالش فرا میخوانند و پاسخگویی بدانها نیازمند درگیریهای ذهنی متخصصان آموزشی و برگزاری هماندیشیهایی برای اتخاذ تصمیمات جدی در این زمینههاست."