خلاصه ماشینی:
"دکتر هرمز همایونپور که از فعالان صنعت نشر کشور است عنوان کرد که در یک جمعبندی مشکلات توزیع کتاب را میتوان به این ترتیب طبقهبندی کرد: 1-بیشتر بودن تعداد ناشران از تعداد توزیعکنندگان که شبکه اصلی توزیع هستند.
وی در پاسخ پرسش حاضران که چرا پکا در پخش کتاب فعالیت مطلوب نداشته است گفت:ما برخورد بنیادی،یعنی ایجاد بازار تقاضا و افزایش قشر کتابخوان و آشنا کردن جمعیت دانشآموزی با کتاب را گام اصلی و مؤثر در حل مشکلات توزیع میدانیم و تاکنون در این جهت قدم برداشتهایم.
عبد اللهی،کارشناس بازاریابی شرکت پست که عضو میهمانان جلسه بود در خصوص همکاریهای پست با دستاندکاران توزیع کتاب اشاره کرد:شرکت پست میتواند با ایجاد شبکه توزیع قوی با همکاری ناشران و توزیعکنندگان مشکل توزیع را تا حدودی حل کند و این امکان برای شرکت پست فراهم است که با برنامهریزی دقیق کتاب را حتی تا درب منازل توزیع کند."