خلاصه ماشینی:
"تجارت الکترونیکی کلیهی روابط تجاری را که در آنها طرفهای معامله،تنها به صورت الکترونیکی و بدون ارتباط حضوری به دادوستد میپردازند،دربرمیگیرد.
این نوع از تجارت،شامل همهی معاملاتی است که از طریق اینترنت انجام میشود یا در آنها حق مالکیت یا حق استفاده از کالاها و خدمات از طریق شبکه به دیگران واگذار میشود.
بنا بر این تجارت الکترونیکی را به صورت جامعهتر میتوان این گونه تعریف کرد: استفاده از ارتباطات الکترونیکی و فناوری پردازش اطلاعات دیجیتال در معاملات تجاری که به کمک آنها میتوان در سازمانها و همچنین بین افراد و سازمانها،مجموعهای از روابط اقتصادی را ایجاد،اصلاح یا از نو تعریف کرد.
این کتاب ارزشمند شامل سه فصل به نامهای مفاهیم و تعاریف،برنامههای نرمافزاری تجارت الکترونیکی و تجارت الکترونیکی در کشورهای در حال توسعه است.
در فصل سوم نیز مطالبی دربارهی اهمیت تجارت الکترونیکی در شرکتهای کوچک و متوسط و میزان بازار کسب و کار الکترونیکی آنها،تجارت الکترونیکی و نقش آن در توانمندسازی زنان،نقش دولتها در توسعهی تجارت الکترونیکی در کشورهای در حال توسعه،آمده است."