خلاصه ماشینی:
"در این شرایط اختتناق،و عدم وجود هر گونه حقی برای سخن گفتن آزادانه دربارهء وضعیت موجود، که از سویی ناشی از فشار و ظلم حکومت و از سوی دیگر به دلیل برخی از باورهای فرهنگی و سنتی بود،سوژههای الکریم نوع منحصر به فردی از ارتباط مستقیم و آزادانه را به ما نشان میدهند:ارتباطی رودرو میان افرادی که زندگی دلاورانه و مبارزه در راه رسیدن به آزادی و حتا اعدام را انتخاب کردهاند،با بینندگان آثار.
در دیگر آثار این مجموعه،همچون تابلوی"عروسک مخفی"11،الکریم عکسهای خود را در زیر پوشش محکمی از پارچهء ابریشم سفید عرضه میکند که نه تنها تداعیگر ماسکی سفید برای مخفی کردن است،بلکه همچنین همانند فیلتری مجازی،موجود روی پرده نیز به نظر میرسد.
این دیواره و حصار حایل میان تصویر و بیننده را میتوان به عنوان فضایی مجازی برای ایجاد تحریکات روحی و عصبی تعبیر کرد:مدخلی متعالی بین بودن و شدن؛و دقیقا همان آستانهای که اتفاقات منجر به آغاز تغییرات عارفانه،اخلاقی و الهی در آن شکل میگیرند؛به عنوان مثال،در تابلوی"جنگ مخفی2"،الکریم عکسهای خود را با لایهء شفاف و نازکی از پارچه پوشش میدهد،و بهاین ترتیب بیننده را وادار میکند عناصر پنهان شده را در پشت این لایهها-که نمادی است از فصاحت دروغین جنگطلبان در خطابههای پر آب و تابشان برای حمایت از جنگ و جنگافروزی-کشف کند.
در آثار الکریم،مضامین صلحطلبانه به شدت مرکزیت دارند؛ مضامینی احساسگرا و البته کاملا مرتبط با آیینهای صوفیانه که در آنها نه تنها ایمان باطنی در کانون توجه قرار دارد،بلکه کوششی مداوم نیز برای رسیدن به یگانگی میان حس آگاهی ذاتی انسان با خدا،در جریان است."